Tuesday 14 July 2020

En guide til alt det gode i Odense. 1. del Odense Chokoladehus

Covid-19 har rusket godt og grudigt i os alle og der ingen det er gået uberørt forbi. Så nu hvor flertallet af Jer skal holde ferie i Danmark, giver jer en lille guide til nogle af mine yndlingsbutikker i Odense. Det er samtidigt tænkt som en lille hyldest til dem og en tak fordi de er der og er med til at gøre Odense til en bedre by at bo i. Her får du del 1 ud af 6 anbefalinger.

Odense Chokoladehus i Nørregade tryller lækker chokolade frem i form af kager, is og mange slags små bider, der få fuglene til at fløjte. Det er ægteparret Tine og Thormar der står bag alle lækkerierne, som er håndlavet med de bedste råvarer. Udover at alt i butikken smager godt, er det også et sted, hvor der altid er tid til en snak om byen, vejret og vejarbejdet. Jeg er kommet i butikken i mange år og har selvfølgelig mine favoritter som blandt meget andet tæller deres lemon macarones, derfor går jeg også under navnet lemon macaron girl, når jeg bestiller hos dem. 

No comments:

Post a Comment