Sunday 16 June 2019

Ferie lig med læsetid

Oh I, oh, I´m still alive ………………….
Det er nu en god Pearl Jam sang og ja, jeg er her stadigvæk. I forrige uge var jeg på ferie sådan en, hvor man virkelig kommer ned i gear. Sådan en ferie hvor de største beslutninger går på, om man skal have en sandwich eller omelet til frokost. Jeg fik svømmet i det blå vand, hørt podcast, tegnet på strande og bedst af alt, så fik jeg også læst. Jeg får klart læst mest, når jeg har ferie. Bogen jeg gik i gang med var The Way We Wore af Robert Elms musikjournalist på BBC London. Det er næste en kronologisk gennem gang af alle de stilarter, han har gennemlevet. Han har set verden gennem tøj siden han var 5-6 år, hvor han så sin storbror og hans venner dyrke mod-perioden. Som starter i slut 50´erne og varede indtil midt 60´erne. Stilen var skræddersyet tøj og et meget stramt og minimalistisk udtryk. Det der er, det mest fantastiske ved bogen er at de fortællinger, som han kan binde op på de forskellige stilarter, han har leget med igennem sin ungdom. Elms beskriver rigtig godt hvordan, vi alle bevist eller ubevist bruger mode til at sende et signal til omverden om, hvem vi er. 

No comments:

Post a Comment