Thursday 7 May 2020

Hamburg!


Jeg drømmer mig videre ned i gennem Europe og i denne uge, gør jeg stop i Hamburg. Vi har de sidste 7 år besøgt byen om foråret. Jeg er ret vild med Hamburg, den er overskudelig og har et lækkert miks af noget råt og noget storbysstemning over sig. Angående tysk design så kan de noget med stramme linje og et meget rent udtryk. Jil Sander er en af de tunge designer, når det kommer til minimalisme og selvom det ikke længer er hende, som sidder i designstolen, holder mærket stadigvæk fast i sit dna og den stil hun lancerede tilbage i 1973. Et andet brand som jeg også er tosset med er Closed, som blandt meget andet leverer cool jeans. En del af deres produkter er fremstillet med omtanke for miljøet og produceret i Europa. Udover at Tyske Vogue faktiske er ret skrapt, så faldt jeg over det her mega flotte magazin, sidste gang vi var i hamburg. En perfekt dag i Hamburg kunne starte ud på Cafe Paris med en The Moroccan brunch, et godt sted for people watching, lidt shopping på Neuer Wall og et besøg i Secondella, som har 2 fine butikken ved siden af hinanden. De har et godt udvalg af second hand i den dyre end, men mange gode sager. Næste stop kunne gøres på Kunst und Gewerbe, der har mange skiftende udstilling. Dagen slutter på et politisk ukorrekt bøfsted med mere end 50 forskellige Gin i baren og de bedste bøffer på menuen. 

No comments:

Post a Comment