Thursday 26 March 2020

Torsdagsønsker #294 Punk it up

Punk har altid fascineret mig, specielt set med mine modebriller. Det er især Vivienne Westwoods aftryk på perioden, jeg finder spændende. Hvordan hun for altid satte Kings´s Road i London på modekortet med T-shirts, der havde provokerende print og statsment og revene kanter, alt holdt sammen af sikkerhedsnåle. I London var punken i høj grad drevet af modløse unge, som ville gøre op med det borgerskabet. Tøjet bar præg af gør-det-selv med et provokerede afsæt, gerne med referencer til bikers og fetichisme. Jeg synes det er sjovt at lege med elementer fra punkverden og nu drømmer jeg om halskæden her med skelethånden og den rå kæde. Den ville være helt perfekt i selskab med en blazer, knappet med en lille top under eller ingenting hvis du er modig. En let sommerkjole ville også være en fin kontrast til den rå kæde. En smadder T-shirt og jeans er jo altid et safe outfit og der vil kæden også gøre sig glimmerende. Jeg brude måske ikke drømme om mode i den her tid, men mode er til for at skabe glæde og det har vi alle brug for, især nu! 

No comments:

Post a Comment