Monday 4 June 2018

Plastik-fantastisk

Jeg forstår ikke den der plastik-transparent-trend, der er at spotte rundt omkring for tiden! Jeg tænker på de lange gennemsigtige støvler og tasker, som blandet andet kunne ses hos Chanels kollektion for SS18. Er det et udtryk for, at modebranchen gerne vil være mere transparent? Der er ingen hemmelighed, at en min store passion er mode og den kan jo nogen gange godt crash med mit øko-hippe-hjerte. Ja, jeg ved godt, at modebranchen forurener virkelig meget. Jeg hørte en udsendelse om det her emne og her blev det nævnt, at hvis du bruger 1 stykke tøj mere end 30 gange, kan man retfærdiggøre købet. Der er mange måde at tage ansvar for miljøet på i forholdt til tøj. Der er tøj fremstillet i øko-certificerede kvaliteter, genbrug eller vintage. For mig handler det blandet andet om, hvad mit tøj er produceret af, men det handler også om, hvordan det er fremstillet. Har de der har knoklet for mit tøj, fået ordentlig løn, arbejdet under nogle ordentlige forhold og er det evt. produceret i Europa, så det ikke er blevet sejlet den halve vej rundt om jorden. Jeg synes det er godt med en mere transparent modebranche, bare ikke i form af plastiktasker og støvler.

No comments:

Post a Comment