Thursday 28 April 2016

Torsdagsønsker #183 den siger jeg ikke nej til

Den japanske designer Yohji Yamamoto har altid stået for at fremtrylle design, som lige har det der gear mere. Han har også arbejdet med dekonstruktion, som jeg skrev om i sidste uge. Han har også arbejdet med drapering og asymmetri og for det meste holde han sig til de sorte farver. For et par år siden købte jeg bogen Dear bomb, som Yohji selv har skrevet om hans liv og virksomheden, som gik konkurs i 2009 og om hvordan han genstartede det hele. Da jeg fik bogen, viste den sig desværre at være på fransk. 
Nu er det jo torsdagsønsker, så vi skal lige snakke lidt om, at jeg synes den har buksedragt er urimmelig rå og pæn. Kunne snildt se mig selv drysse rundt i den hele sommeren, tilsat lidt Birkenstock og et glas aperol spritz. 

No comments:

Post a Comment