Thursday 16 January 2020

Torsdagsønsker #291 TILLYKKE KATE


I staten af 90´erne var hun var med en i del kontroversielle reklamer blandet andet for Calvin Klein. Hendes personlig stil var inspireret af grunge og  udtrykket ”heroin chic”  blev sat i forbindelse med hende. I dag fylder hun 46 og i min fascination af modeverden har hun været med hele vejen. Hun er måske ikke min yndlingsmodel, men man kommer ikke uden om, at en der har været på over 40 Vogue´s cover spiller en rolle i modens historie. Jeg taler naturligvis om Kate Moss, som blev opdaget i 1988 i New Yorks lufthavn JFK og landet sit første Vogue UK cover i 1993. Torsdagsønsker i denne uge er lidt bagvendte, da jeg i sommer fik noget jeg i lang tid havde ønsket mig. Den ikonisk plakat med Kate Moss skudt af Terry Richardson tilbage fra 2012 i forbindelse med en Supreme reklame. Happy Birthday Kate!

No comments:

Post a Comment