Saturday 16 November 2019

Klima tøjkrise

Nogen gange kan man jo godt gå hen og miste troen på, det man laver eller bare miste troen på julemanden og at mirakler sker. Modeverden har altid været en evig inspirationskilde for mig. Det er hele paletten, der interesser mig. Designer der kan trylle vilde kreationer frem og lege med snit og silhuetter og måden vi bruge tøj på til at udtrykke os og lege med forskellig stilarter. På det seneste har modebranchen fået mange tæsk i forbindelse med klimakrisen og det med rette. Det er en branche, der forurener meget og hvad gør man så, når man nu er ret tosset med modenverden? Jeg tænker over, hvor mit tøj er produceret, om det er noget der kan tåle at blive brugt igen og igen og om det er noget jeg kan se mig selv i om 5 år? Der er ingen tvivl om, at branchen skal fortage ændringer i forholdt til produktionsforhold, materialebrug og måde tøjet kommer frem til forbrugeren på. 

No comments:

Post a Comment