Thursday 26 July 2018

Torsdagsønsker #259 Big dress please

Jeg ved godt, at jeg begynder at lyde som en, der er gået i selvsving, når jeg gang på gang udråber Alexander McQueen, som en af vor tids største designer. Det er da også de færreste, der når ham til sokkerholderne. Det er dog svært at komme uden om Richard Quinn. Quinn blev færdig uddannet fra Central St Martins for 2 år siden og vandt i år Queen Elizabeth II Award for British Design. Han skaber blandet andet voluminøse kjoler i de smukeste print, hvor han henter inspirationen fra blandet andet tapet! Kjolerne er fremstillet i silke og velour. Puffy printet dunjakker og over knee støvler med blomsterpint var blot nogle af de elementer, som han brugte i sin FW 2018 kollektion. Når jeg ser hans designs, får det mig til at tænke på Kenzo og Christian Lecroix da de var på toppen af deres karriere og skabte de skønneste prints. Behøver jeg at siger, at jeg drømmer om en Richard Quinn kjole, tror desværre det løb er kørt, skulle nok havde slået til for 3 år siden. Det gode er, at modebranchen kan blive ved med at skabe drømme og det er det, det hele handler om.

No comments:

Post a Comment