Thursday 12 April 2018

Torsdagsønsker #249 Spring cleaning

I anledningen af forårets ankomst er det blevet tid til at rydde op i skuffer og skabe. Tid til at få et overblik over, hvad der skal overleve og hvad der skal ud. Et af de steder jeg elsker at organisere og ryd op, er i mit klædeskab. Jeg er ret god til at få ting ud, som ikke bliver brugt mere. Tænker jeg lige vil dele et par tips om at gøre dit klædeskab sommerklar.
1: Lave et stort glas isvand med lidt citron eller en dejlig kop kaffe.
2: Find noget skønt musik eller en god Podcast.
3: Tag alt dit tøj ud af skabet, læg det ud over din seng, så du får et overblik, over det du har.
4: Gør det tomme skab rent, støvsug mm.
5: Del dit tøj op i kategorier, bukser, kjoler, nederdele, strik, skjorter osv.
6: Kigge dine kategorier igennem og se på hver enkel del.
7: Spørg dig selv hvornår har jeg sidst haft denne her på.
8: Hvis det er så længe siden, du ikke kan huske det, er det måske på tide at sige farvel.
9: Hæng, fold, læg det sammen, som skal tilbage i skabet.
10: Jeg kan godt lide at have mit delt op i kategorier, det giver et fint overblik over hvad man mangler.
11: Hvis der er noget du er i tvivl om, hvorvidt det skal overleve, så prøve det på. Måske er det blevet for småt eller stort og så giver det jo sig selv.
12: Lav bunker på gulvet, sælges, gives til tante tut, genbrug og til sidst, hvis det er alt for slidt, så lave det om til pudseklude. En gamle T-shirt er genial, når du skal i gang med at ordne dine støvler inde de skal på sommerferie.
13: Undervejs i oprydningen ser du måske nye kombinationer og pludselig kan en gammel klud få et nyt liv.
14. Tag de tykkeste af dine uldtrøjer, som forhåbentlig først skal frem igen om 6 måneder, og læg dem i en plastikkasse eller en stor pose og luk godt for den. På den måde undgår du, der går møl eller andet kryb i dem.

No comments:

Post a Comment