Tuesday 17 October 2017

Paris is always a gooooood idea

Jeg er ikke det store matematikgeni. Det eneste tidspunkt hvor jeg kan brillere med hurtig udregning, er når jeg skal trække procenter fra et godt tilbud på glimmersko eller omregne fra en valuta til en anden. Jeg har dog alligevel været i gang med en større udregning. Jeg skal bruge 73 timer i Paris.
Jeg lander kl. 11 i Charles de Gaulle
Det tager ca. 2 timer at komme ind til Operaen
Tril hen til hotellet ca. 35 minutter
Få værelset, åben kufferten, hæng noget op på de alt for få bøjler, der altid er på et hotelværelse, 45 minutter.
Ud i byen og find en let frokost, tænker tatar, 50 minutter.
Gå ned til Grand Palais og køb billet, 1 time.
Se Irving Penn udstillingen, 2 timer.
Resten af dagen fri leg og aftensmad på Chartier, det er en mega underholden restaurant, hvor regningen bliver skrevet på dugen.  
Dag 2, hele 24 timer
Croissant, caffe o lait og lidt people washing, 1time
Kurs mod Les Arts Décoratifs for at tjekke ind og se Dior-udstillingen, tænker snildt jeg kan bruge 4 timer her.
Boghandlen, 45 minutter, bare det ikke bliver for tungt.
Frokost, tænker tatar og et glas hvidvin, 1 time og 15minutter
Et sidste besøg i Colette og køb lidt magasiner evt. en sjov lille souvenir, 1 time og 30 minutter.
Et glas lille glas Lillet og så et smut i Balenciagca, som ligger næsten over for Colette, 1 time.
Hjem og smide benene op med en lille sur juice fra supermarked rundt hjørnet.
Dag 3, hele 24 timer
Croissant, caffe o lait og lidt people washing, 1 timer.
Kurs mod det ny Yves Saint Laurent museum, 2 timer.
Frokost tænker tatar og et glas hvidvin, 1 time 15minutter
Videre til Palais Galliera og se den sidste modeudstilling i denne omgang,
Mariano Fortuny, 2 timer.
Fri leg måske en tur i Bon Marche og på et apotek, for at få fingeren i lidt godt shampoo og lidt cream.
Dag 4, hjem
Pakke, 45 minutter
Croissant, caffe o lait og lidt people washing, 1timer.
Indkøb af diverse magasiner, 15 minutter
Tril til lufthavnsbussen, 35 minutter
Lufthaven, 2 timer. Hjem igen fyldt op med modeinspiration til bristepunktet, må vist heller spille Euro Jackpot på fredag.
GemGem

No comments:

Post a Comment