Wednesday 5 August 2015

Et af livers store dilemmaer


Puha er jeg den eneste der smeltede en lille smule idag? Jeg ved godt, man ikke må klager eftersom vi har sukket længe efter det varme vejr. Jeg vil alligevel bruge et udtryk fra en norsk professor: det er tingenes iboende ondskab, nu hvor en stor del af danskerne er tilbage på jobbet, ja så kommer sommeren. I mit køleskab ligger ondskaben også og lurer i form af en smuk pink farvet kølig rosé, der flirter heftigt med mig hver gang, jeg åbner skabet. Jeg prøver på at undgå dens hede blikke, da jeg egentlig har en regel om ikke at drikke alkohol mandag til torsdag med mindre, det er ferie eller at der er vilde ting, som skal fejres. Det er en tåbelig regel, for man skal da fejre hverdagen, det er der jo mest af. Jeg prøver at modstå fristelsen og satser på Rosén også sender mig lange blikke på fredag. 

No comments:

Post a Comment