Wednesday, 11 March 2015

Noget om innovation, manglende nysgerrighed og lysten til nye fristelser



Innovation betyder fornyelse. Modebranche er innovativ eller er den nu også stadigvæk det? Det er en branche, der bruger den samme skabelon 2 gange om året. Der viser brancen sine kollektioner på shows af ca. 15 min varighed. På første række sidder spidsen af modebranchens meningsdanner og udvalgte modebloggere poster billeder direkte fra showet af tøj, man først kan se eller købe 6 måneder senere. Når det så lander i butikkerne, er designerne igen igang med at vise nye behov. Men spørgesmålet er, om har modebranchen følger forbrugerne? For når jeg kigger rundt, synes tøj ikke at være det, der ligger folk mest på sinde. Jeg bor i en by, hvor der jævntligt åbner nye spisesteder og hvor folk er flinke til at gå ud. Men der er sket et skifte i folks shoppevaner. Det kan godt være, der er kommet meget fokus på kropsidealer og udseende med den rette BMI gør, at det måske ikke betyder så meget hvad du har på. Har modebranchen overlevet sig selv? Er vi ikke længer sultede nok efter nyt tøj? Jeg er heldigvis stadigvæk nysgerrig og kan altid finde nye fristelse. 



No comments:

Post a Comment

Follow by Email